Friday, December 3, 2010

~ semangat yg hilang ~

dh berkali2 aku hilang smgt nk bkeje.
kalo bukn sbb duit/ gaji...aku dh mls nk amik port.
environment,bos & kwn btul2 mainkn peranan.
aku tak ckp la diri aku betul tp bnda ni mdorong, mmpengaruhi aku utk jdi yg terbaik atau tercorot.
aku tak psti bape lama lg aku dpt bthn utk harungi sume ni since aku dh hilang smgt ni kan.
pmintaan aku nk bertukar ke dept lain tak dpt ats alasan lbh byk pluang kat tmpt aku skrg.
ye ke..atau propa semata2..
masih nk simpan aku utk bls dendam? aku pun tak sure..
byk bnda aku fikir. apa akan jd pd aku dlm tempoh 5, 10 atau 15 thn akan dtg? 
masih jdi 'hamba' yg terus ditindas?
emm..aku tau aku tak patut ckp cmni tp apa yg aku patut buat..
hilangkn stress dgn buat aktiviti riadah, training, kursus motivasi la.. is just for short term only.
smgt aku msih sama..kalo nk srh bg rating...1 over 10..so bad isn't it?
dunia takkan berubah kalo aku tak berubah.
so aku la yg kna ubah diri kan.
tapi! aku nk mula dr mana..
please h.e.l.p m.e...

No comments:

Post a Comment